NSVA skapar ny kundportal med Whitespace
NSVA ser till att det kommer rent vatten ur kranen i åtta kommuner i nordvästra Skåne. Nu tar de hjälp av Whitespace för att samla alla självservicetjänster i en webbapp.
Idag behöver NSVAs drygt 40 000 kunder logga in på flera ställen för att kunna se fakturor, förbrukningshistorik och lämna mätarställning. Du behöver veta ditt kundnummer för att kunna logga in. En enkätundersökning visade att det här var ett hinder för kunderna.
NSVAs ambition är att förbättra kundupplevelsen och samtidigt minska antalet kundserviceärenden. Därför skapar de den nya kundportalen Mina sidor där alla tjänster samlas i samma webbapp, med enkel inloggning genom BankID.
Med Mina sidor blir det enkelt för kunderna att göra sina ärenden och följa sin förbrukning. Det är ett naturligt steg i vår kundresa och vår ambition är att ge våra kunder så bra service som möjligt.
Andreas Eriksson, chef för Kundnära tjänster på NSVA
Den nya kundportalen byggs med utgångspunkter i mobil användbarhet, hög tillgänglighet och säkerhet, och blixtsnabb prestanda. En avskalad design ska hjälpa kunderna att snabbt och enkelt utföra sina ärenden. Mina sidor blir en progressiv webbapp eller PWA, och bygger på Municipio.
Nu bygger vi en kundportal som möter användarnas förväntningar idag men som även kan utökas för framtida behov. Ett projekt som ska bli roligt att leda i mål.
Linda Plogmark, projektledare på Whitespace
Vad är värdet av en bättre kundupplevelse för din organisation?
Kul att du har läst om uppdraget som vi gör tillsammans med NSVA. Hör av dig till mig om du vill veta mer om hur ni kan vässa era digitala tjänster.