Webbinarium: öka affärsnyttan med datadriven tillgänglighet
EUs nya tillgänglighetsdirektiv börjar gälla i juni 2025, och omfattar många privata företag. Det är lätt att se tillgänglighetskraven enbart som en kostnad. Men i det här webbinariet visar vi hur en långsiktig och datadriven tillgänglighetsstrategi minimerar risk och kostnader – och ökar intäkter.
Webbinariet är den 13 mars kl 9.00 och är 30 minuter långt.
EUs nya tillgänglighetsdirektiv börjar gälla i juni 2025, och omfattar många privata företag. Det är lätt att se tillgänglighetskraven enbart som en kostnad. Men i det här webbinariet visar vi hur en långsiktig och datadriven tillgänglighetsstrategi minimerar risk och kostnader - och ökar intäkter.
Många företag ser tillgänglighet enbart som en checklista för att uppfylla lagkraven. Det riskerar att leda till ett kortsiktigt fokus - med dyra och ineffektiva anpassningar som inte förbättrar för dina målgrupper. Effekten är att tillgänglighet bara blir en kostnad, som varken stärker din konkurrenskraft eller ökar dina intäkter.
"Om du inte har ett datadrivet och automatiserat arbetssätt är det svårt att få en överblick över nuläget och att effektivt prioritera era insatser." – Marcus Österberg
Webbinariet är 30 minuter och täcker bland annat in det här:
Vad innebär EUs tillgänglighetsdirektiv och hur påverkar kraven er.
Det ekonomiska caset för tillgänglighet - nära 20 % av befolkningen har en funktionsnedsättning, och förbättrad tillgänglighet gynnar en ännu större grupp.
Cost of Inaction - vad kostar det att inte agera?
Datadriven tillgänglighet - hur en klar riktning och automatiserad uppföljning hjälper er prioritera rätt insatser.
Tillgänglighetsstrategin - vilka förmågor måste finnas och så kommer du igång.
I webbinariet möter du
Eva-Maria Johansson, UX-designer och tillgänglighetsspecialist på Whitespace
Marcus Österberg, webbanalytiker på Whitespace, grundare av jämförelsetjänsten Webperf och specialist på datadriven tillgänglighetsuppföljning.
Webbinariet modereras av David Blomberg, som är strateg och affärsansvarig på Whitespace.
För vem?
Webbinariet riktar sig till dig som äger eller ansvarar för en webbplats, kundportal eller digital tjänst, till exempel i en roll som produktägare, business owner, försäljningschef, marknadschef.
Datum och anmälan
Webbinariet är torsdag 13 mars 9.00. Anmäl dig via formuläret.