Fackförbundet ST väljer Whitespace som digital byrå och samarbets­partner

Fackförbundet ST har efter en byråupphandling valt Whitespace. Uppdraget gäller strategi, förvaltning, drift och vidareutveckling av deras webbplats.

Fackförbundet ST är landets största fackförbundet inom statlig verksamhet med över 98 000 medlemmar. Nu satsar de på att utveckla sin webbplats st.org till en ännu bättre motor för att växa som förbund och stötta sina medlemmar och förtroendevalda.

Samarbetet har påbörjats med ett arbete som leder fram till en ny strategi för STs webbnärvaro. Här jobbar vi inledningsvis utforskande med att ta fram effektmål och målgruppshypoteser. I ett senare skede kommer vi lära oss mer om användarna genom både djupintervjuer och mer kvantitativa metoder som top task-enkät.

Samarbetet kommer under hösten att flytta fokus till att förvandla insikter till konkret utveckling och förnyelse av st.org.

Vi valde Whitespace främst för att de kunde erbjuda hög kompetens kring strategi och analys. Men vi är också imponerade av deras öppna och samarbetsinriktade stil, den tekniska kompetensen och det proaktiva arbetet med IT-säkerhet.

Karin Sellin, Produktägare, Fackförbundet ST