Webbinarium: Användar­undersökningar – så får du stor effekt med små medel

I det här webbinariet bjuder vi på fem konkreta tips på hur du som är ansvarig för t.ex. en webbplats eller ett intranät på ett resurssnålt sätt kan optimera din digitala tjänst så att den blir mer användbar och mer effektivt lever upp till verksamhetens och användarnas mål.

Att genomföra en användarundersökning kan kännas som ett stort och komplicerat projekt för dig som beställare. Men så behöver det inte vara. I det här webbinariet utforskar vi hur du och din organisation kan jobba smartare med mer fokuserade undersökningar.

Vi pratar bland annat om hur du

  • ser till att dina undersökningar leder till faktiska förändringar och förbättringar
  • kan använda data du redan har istället för att göra en ny undersökning
  • kommer igång med användarstudier även om du har en begränsad budget och inte har drivit ett sådant uppdrag tidigare.

Jag som håller i webbinariet heter Eva-Maria Johansson, UX-designer, här på Whitespace. Jag delar med mig av erfarenheter från olika typer av undersökningar som vi gjort, både som konsulter och som anställda i en organisation. Moderator är David Blomberg, strateg och kundansvarig på Whitespace.

Webbinariet är 30 minuter långt.

För vem?

Webbinariet riktar sig till dig som äger eller ansvarar för en webbplats eller annan digital tjänst, till exempel i en roll som produktägare, kommunikationschef, webbansvarig eller kommunikatör.

Se inspelningen från webbinariet